Domena je jedinstveno ime koje označava i lokalizira entitet na internetu. Bilo da je to kompanija, organizacija ili individualna osoba to je adresa na kojoj vas korisnici mogu pronaći online.
Pravilno odabrana domena doprinosi lakoći pronalaska vaše web stranice na internet tražilicama i pomaže u gradnji branda. Domena bi trebala biti kratka, relevantna i lako pamtljiva, te reflektirati vašu poslovnu misiju ili djelatnost.
Za što služi internet domena?
1. Prisutnost na tražilicama
Internet domena služi za prisutnost na internet tražilicama putem web stranice (Internet domena: www.naziv-tvrtke.com)
Ukoliko naša web stranica nema registriranu i spojenu domenu, URL web stranice će prikazivati IP adresu umjesto željenog, odnosno ispravnog naziva tvrtke ili pojedinca.
To bi značilo da umjesto unosa naziv-domene.com u tražilice bi morali unositi IP adresu kao što je: 192.163.1.3.
2. Reflektiranje brenda i profesonalizma
Domena pruža priliku za izražavanje vašeg branda u digitalnom prostoru.
Odabir prave domene koja odražava ime vaše tvrtke ili djelatnosti ne samo da potiče prepoznatljivost branda, već i da pridonosi percepciji profesionalizma i kredibiliteta.
Osim toga, specifične domene s nastavcima kao što su “.gov” za vladine institucije ili “.edu” za obrazovne institucije, pomažu korisnicima da brzo identificiraju prirodu institucije ili tvrtke.
3. Službena email adresa
Kako biste mogli napraviti službenu email adresu kao što je info@naziv-domene.com, potrebno je imati registriranu domenu.
Službeni mailovi su također ogledalo profesionalizma i kredibiliteta tvrtke jer uljevaju puno veće povjerenje među korisnike i potencijalne kupce nego adrese s nastavcima kao što su @gmail.com, @yahoo.com i slični.
4. Optimizacija za tražilice (SEO)
Internet domena može bitno utjecati na vidljivost vaše web stranice u rezultatima pretraživanja na tražilicama kao što je Google.
Domena koja sadrži relevantne ključne riječi može poboljšati SEO i povećati šanse da se vaša web stranica pojavi među prvim rezultatima kada korisnici pretražuju određene termine.
Izvan navedenog, faktori kao što je Domain Rating internet domene znatno može utjecati na rezultate rangiranja.
5. Zaštita intelektualnog vlasništva
Registracijom domene, štitite svoje intelektualno vlasništvo.
To osigurava da nitko drugi ne može iskoristiti ime vašeg brenda ili tvrtke u svoje svrhe.
Pravovremena registracija domene je preventivna mjera koja pomaže u izbjegavanju pravnih komplikacija povezanih s kršenjem autorskih prava ili neželjenom upotrebom imena vaše tvrtke.
Vrste internet domena
Internet domene su raspoređene u različite razine, s glavnim nazivom (second-level domain – SLD) i generičkom ili zemljopisnom vršnom domenom (top-level domain – TLD), kao što su domene s nastavcima “.com” ili “.hr” domene.
1. TLDs
TLDs su najviša razina u hijerarhiji domenskih imena. Postoje dvije glavne vrste TLDs-a:
Generičke Top-Level Domene (gTLDs)
To su najpoznatije i najčešće korištene domene. Neke od najpopularnijih gTLDs uključuju:
- .com za komercijalne svrhe
- .org za organizacije
- .net za mrežne infrastrukture
- .info za informativne stranice
Zemljopisne Top-Level Domene (ccTLDs)
Ovo su dvoslovne domene koje predstavljaju određene zemlje ili teritorije:
- .us za Sjedinjene Države
- .uk za Ujedinjeno Kraljevstvo
- .hr za Hrvatsku
2. SLDs
Second-level domene su ono što obično identificiramo kao ‘naziv web stranice’. Primjerice, u “google.com”, “google” je SLD.
3. Lokalne ili Treća razina domena
Lokalne domene su zapravo subdomene koje se nalaze ispod SLD-a i obično označavaju specifičan dio web stranice ili određenu službu ili odjel unutar organizacije.
Na primjer, “podrucje.primjer.hr”.
4. Specijalizirane domene
Nekoliko novih gTLDs je uvedeno kako bi se pružila veća fleksibilnost i specijalizacija, uključujući:
- .travel za turističku industriju
- .edu za obrazovne institucije
- .gov za vladine organizacije
Kako odabrati pravu domenu?
Izbor prave internet domene je jedan od temeljnih koraka u kreiranju online identiteta vašeg poslovanja. Domena nije samo vaša adresa na internetu, ona je i sastavni dio vaše brend strategije, posebno ako planirate poslovati globalno. Evo nekoliko ključnih faktora koje trebate razmotriti pri odabiru idealne domene za vašu web stranicu.
1. Jasnoća i jednostavnost
Vaša domena treba biti kratka, jasna i lako pamtljiva. Kompleksne domene sa previše znakova ili složenih riječi mogu biti teške za upisivanje i povećavaju rizik od greške prilikom tipkanja. Izbjegavajte upotrebu crtica i brojeva ako nije nužno, jer to može dovesti do zbunjenosti.
2. Relevantnost i prepoznatljivost
Odaberite ime koje odražava vaš brend ili djelatnost. Ako vaše poslovanje jasno govori o onome što nudite, veća je vjerojatnost da će vas potencijalni klijenti zapamtiti i pronaći na internetu.
3. SEO Optimizacija
Ključne riječi u vašoj domeni mogu pomoći poboljšanju SEO. Međutim, ne forsirajte ključne riječi samo radi boljeg rangiranja; domena bi prvenstveno trebala biti relevantna za vaš brand i jednostavna za korisnike.
4. Globalna dostupnost i zaštita
Ako imate ambicije za globalnim poslovanjem, važno je provjeriti dostupnost domene u drugim zemljama. To uključuje istraživanje ccTLDs (zemljopisnih top-level domena) koje su specifične za svaku državu. Na primjer, ako planirate prodavati proizvode u Njemačkoj, poželjno je imati i “.de” domenu, uz vašu primarnu domenu.
Zaključak
Internet domena služi kao vaš digitalni identitet, platforma za komunikaciju i središnji element u zaštiti vašeg brenda.
S pravom domenom ste na putu izgradnje snažnog online prisustva koje će vam omogućiti da iskoristite potencijal interneta i uspostavite snažne veze sa korisnicima i klijentima širom svijeta.
Budite strateški u njenom odabiru, jer prava domena ne samo da vas vodi na putu digitalnog uspjeha, već postavlja temelje vašeg virtualnog doma koji će biti lako pronaći i zapamtiti.